Infografic – Rezultate sondaj online: Atitudini și percepții privind mobilitatea urbană și transportul public în București

Autori: Laura Tufă și Sebastian Țoc, ICCV

Acest studiu face parte dintr-un proiect mai larg ce își propune realizarea unei serii de sondaje de opinie realizate pe diverse dimensiuni ale calității vieții în centrele urbane din România. În acest infografic sunt prezentate rezultatele unui sondaj online ce și-a propus să măsoare atitudinile locuitorilor din Municipiul București și Ilfov cu privire la calitatea transportului public din București. Studiul este unul exploratoriu, fiind realizat exclusiv în spațiul online, prin urmare, rezultatele nu pot fi generalizate la nivelul tuturor utilizatorilor de transport public din București.

Datele comparative la nivel european indică Bucureștiul ca fiind unul dintre orașele cu cea mai frecventă utilizare a transportului public, cât și cu cel mai mic număr de persoane satisfăcute de calitatea transportului public (EC 2014, 2015). În același timp, a crescut numărul celor apreciază că traficul este o problemă în vecinătatea locuinței (EQLS 2011, 2016).

Principalele teme ale chestionarului au fost următoarele: mulțumirea față de calitatea vieții în București; modalitatea și timpul de deplasare în București; satisfacția cu transportul public; mulțumirea față de activitatea instituțiilor publice locale; date socio-demografice.

Colectarea datelor a fost realizată în luna mai 2018 printr-un chestionar online distribuit pe platforme de socializare (inclusiv comunități virtuale de cartiere bucureștene și comunități de practică). Eșantionul analizat este compus din 1750 de persoane din București și Ilfov care utilizează transportul în comun, și este non-aleatoriu și neprobabilist. Având în vedere  faptul că principala modalitate de diseminare utilizată a fost mediul on-line și rețelele de socializare, a rezultat un eșantion omogen (prin criteriile de vârstă, status socio-economic și ocupațional și educație), auto-selectat în funcție de disponibilitate, interes, precum și în funcție de acces și utilizarea internetului. Astfel, majoritatea respondenților/telor sunt tineri/e cu un nivel de școlaritate ridicat și cu un statut ocupațional ce cuprinde în mare parte salariați, dar și lucrători pe cont propriu, antreprenori și studenți. În aceste sens, rezultatele sunt relevante doar pentru o categorie din populația de utilizatori ai transportului în comun, neputând fiind generalizate la toata populația de utilizatori.

Infograficul prezintă rezultatele într-o manieră simplificată. Pentru cine dorește să analizeze modalitatea în care au fost formulate întrebările și construite scalele, găsiți disponibil chestionarul anexat.

Infografic transport public

Chestionar transport public

Alte noutăți

Susținere teză de abilitare – candidat Mălina Voicu

Susţinerea tezei de abilitare în vederea acordării atestatului de abilitare Numele candidatului: Voicu Mălina Domeniul în care va susţine teza de abilitare: Sociologie Instituţia unde candidatul este titular: Institutul de Cercetare a Calității Vieții, Academia Română...

Atelierul de lectură (1) – 21 februarie 2019

ATELIERUL DE LECTURĂ Program: Dezbateri Științifice Interne, ICCV Organizare: Mălina Voicu și Delia Bădoi Descrierea atelierului: Atelierul are ca scop principal discutarea unor articole științifice, pe diverse teme de cercetare ale institutului, care propun diferite...

București

Calea 13 Septembrie nr. 13, cod postal 050711

Telefon: 021.318.24.61

Fax: 021.318.24.62

E-mail: iccv@iccv.ro / secretariat.iccv@gmail.com

Urmareste-ne pe

 

Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii

Calea 13 Septembrie nr. 13 Bucuresti

Telefon: 021.318.24.61