Noutati

Vă invităm luni, ora 10, la Dezbaterea prilejuită de prezentarea domnului Petre Roman "Reforma post-comunistă: Eșec, succes sau ambele?". Se va desfășura la sala 2320, ICCV. ...
The first international conference of the Romanian Network for Migration Studies (RoMig) In the 5th and the 6th of September 2017, the Romanian Network for Migration Studies (RoMig - http://romig.ro...
NOU! Datele din anunț au fost actualizate. Vă rugăm consultați textul de mai jos!   ORGANIZARE ADMITERE DOCTORAT ANUL UNIVERSITAR 2017-2018   Înscrierile pentru admiterea la doctorat...
Echipa proiectului RemOSM „Remiterea osmozei. Schimbarea valorilor sociale în țara de origine datorită emigrării” (finanțat prin grantul UEFISCDI PN-III-P4-ID-PCE-2016-0245) scoate la concurs două...
Simpozionul national „Zilele Francisc I. Rainer” 2017 dedicat personalității Acad. Vladimir Trebici - 101 ani de la naștere Tema: Antropologie și demografie București, 27-29 aprilie 2017  ...
  În urmă cu câțiva ani, Adunarea Generală a ONU a decis ca 20 martie să fie un moment de sărbătoare. Sărbătorim Ziua Mondială a Fericirii. ICCV celebrează cu această ocazie,...
În urmă cu câțiva ani, Adunarea Generală a ONU a decis ca 20 martie să fie un moment de sărbătoare. Sărbătorim Ziua Mondială a Fericirii. ICCV celebrează cu această ocazie, propunând o...
În urmă cu câțiva ani, Adunarea Generală a ONU a decis ca 20 martie să fie un moment de sărbătoare. Sărbătorim Ziua Mondială a Fericirii. ICCV celebrează cu această ocazie, propunând o serie...
În urmă cu câțiva ani, Adunarea Generală a ONU a decis ca 20 martie să fie un moment de sărbătoare. Sărbătorim Ziua Mondială a Fericirii. ICCV celebrează cu această ocazie, propunând o serie...

Utilizator

Institutia protectiei consumatorilor din România.

Tip: 
Cărţi
Autor: 
Editura: 
Bucureşti: ICCV

Reforma instituţională declanşată în România, după anul 1989, a înglobat şi domeniul protecţiei consumatorului. În spaţiul public românesc, au luat fiinţă şi s-au afirmat diverse instituţii noi cu atribuţii specifice, care nu existau înainte de anul 1989.
Instituţia protecţiei consumatorilor din România a fost însă atât de subdimensionată în anii socialismului - din perspectivă teoretică, metodologică, conceptuală şi practic - operativă - încât, în mod inerent, multe dintre intervenţiile reformatoare absolut necesare au vizat, în diverse etape, teoria formei fără fond - teorie cu o istorie destul de veche în spaţiul socio-cultural şi economic autohton.
După anul 1990, prin creşterea complexităţii societăţii româneşti şi prin contactul mai larg al populaţiei din România cu realităţile civilizaţiilor occidentale, exigenţele consumatorilor au început nu numai să crească, dar şi să se exprime mult mai liber. Cu toate acestea, mentalităţile unor mase largi de consumatori din ţara noastră, ca de altfel, şi cele ale multor agenţi economici autohtoni, au încă de parcurs paşi importanţi în direcţia realizării unui comerţ modern şi civilizat. Anii lungi de promovare a ideologiei socialiste au pledat, mai curând, în favoarea descurajării oricărei iniţiative în promovarea calităţii în diversele sfere ale vieţii sociale. Chiar dacă, după schimbarea regimului politic comunist, s-au produs unele mutaţii radicale în plan instituţional, vechile reflexe şi mentalităţi ale lucrătorilor din domeniul asistării calităţii bunurilor şi serviciilor, ca şi din cel al protecţiei consumatorilor nu s-au schimbat încă.

Expertiza
Expertiza
Expertiza
Cele mai descarcate
materiale de pe site
Expertiza
Publicistica sociologica
romaneasca dupa 1944
Expertiza
Biblioteca sociologica
virtuala