Noutati

Institutul de Cercetare a Calității Vieții din București organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale vacante de contabil șef. Vă rugăm să...
Vă rugăm să consultați documentele atașate pentru rezultate.
Vă rugăm să consultați documentele atașate pentru rezultatele finale după contestații.
Vă invităm să fiți parte a unui sondaj adresat celor care lucrează și de acasă. Vă rugăm să completați un scurt chestionar (17 minute) și să ne trimiteți o fotografie (sau mai multe) înfățișând...
Vă rugăm să consultați documentele atașate pentru rezultate. *NOU: Erata anunt rezultate finale CS II. Va rugam sa consultați fișierul atașat.
Vă rugăm să consultați documentele atașate pentru rezultate. Calendarul desfășurării concursului este următorul: 1 post cercetător științific, 3 posturi cercetător știintific III, 2 posturi...
Vă rugăm să consultați documentele atașate pentru detalii.
ESA RN 35 “Sociology of Migration” – Midterm Conference 1-2 September 2016, Bucharest   Under the head "Facing a New "Age of Migration"? Methodological Challenges, Conceptual Questions,...
Vă invităm luni, ora 10, la Dezbaterea prilejuită de prezentarea domnului Petre Roman "Reforma post-comunistă: Eșec, succes sau ambele?". Se va desfășura la sala 2320, ICCV. ...
The first international conference of the Romanian Network for Migration Studies (RoMig) In the 5th and the 6th of September 2017, the Romanian Network for Migration Studies (RoMig - http://romig.ro...

Utilizator

Surdu, Laura (2001) Repere metodologice pentru cercetarea de tip focus-grup

Tip: 
Articole
Anul aparitiei: 
2001

Interviul de tip focus grup este utilizat in stiintele sociale incepand cu anii '30. Aplicarea metodei se leaga de numele lui Paul Lazarsfeld si Robert Merton, care, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, au folosit aceasta metoda (denumita intevriu focusat) pentru a evalua efectele propagandei naziste. In prezent, in Romania, metoda focus grup-ului este din ce in ce mai frecvent utilizata, mai ales in cercetarea de marketing, dar incepe sa castige teren si in cadrul stiintelor sociale. Studiul de fata isi propune sa fie un ghid pentru potentialii utilizatori ai acestei metode. Cand spun utilizator, ma gandesc deopotriva la cel care realizeaza un focus grup, dar si la beneficiarul rezultatelor unei asemenea cercetari. Cel dintai se poate initia sau isi poate completa experienta in domeniu, iar cel de-al doilea va sti sa comande, sa aprecieze si sa foloseasca rezultatele unei cercetari de tip focus grup.

Expertiza
Expertiza
Expertiza
Cele mai descarcate
materiale de pe site
Expertiza
Publicistica sociologica
romaneasca dupa 1944
Expertiza
Biblioteca sociologica
virtuala